Poticanje stvaralaštva
Autori ovih radova su sveučilišni profesori, studenti budući učitelji, ali i pedagozi, učiteljice i učitelji razredne nastave, nastavnici i nastavnice, profesori i profesorice osnovnih i srednjih škola, suradnici na izdavanju školskih udžbenika, polaznici doktorskih studija. Pored sudionika iz Hrvatske i Srbije tu su i sudionici iz Engleske, Irske, Poljske, Turske i Kenije.
Svi radovi su recenzirani, i to tako da su recenzenti po svom znanstvenom statusu ili jednaki ili viši od autora rada. Primjedbe recenzenata su dostavljene autorima i oni su radove korigirali prema tim zahtjevima. Da bismo izašli iz stereotipnog pristupa, pri recenziranju smo tražili da recenzenti svaki rad procijene prema aspektu kreativnosti na koji je usmjeren služeći se pristupom Edwarda de Bona nazvanom lateralno ili paralelno mišljenje. Ovaj pristup simbolički je prikazan kroz šest raznobojnih šešira. U priloženoj tablici prikazani su kriteriji za svrstavanje radova.
Radovi su i metodološki vrlo različiti. Od teorijskih i preglednih radova koji objašnjavaju različite pristupe fenomenu kreativnosti, istraživačkih radova koji analiziraju stanje u praksi, pa sve do akcijskih istraživanja pojedinih mislećih praktičara i praktičnih prikaza vlastitog rada. Posebno su zanimljivi radovi grupe autora koji primjenjuju „livingtheory“ i koji prakticiraju subjektivni pristup pedagoškim fenomenima. Svi prilozi objavljeni su ili na hrvatskom ili na engleskom jeziku prema tome na kojem su jeziku napisani, a naslov i sažetak su prevedeni. Dvojezično objavljivanje radova bilo je neizvedivo zbog velikog broja stranica.
U Zborniku su većinom tekstualni radovi, ali ima i prezentacija, plakata, video snimaka. I te smo radove uvrstili u Zbornik kako bismo predstavili autorice i autore, a dodan je i link pomoću kojeg se mogu otvoriti na internetu. Ovu mogućnost koriste i mnogi autori tekstualnih radova što im svakako daje novu multimedijalnu kvalitetu.